התקנת קולט שמש

התקנת קולט שמש

מה כוללת התקנת קולט שמש, מה צריך לדעת לפני התקנת קולטי שמש ומה לבדוק אחרי התקנת קולטים. רוצים התקנת קולט שמש מחיר מיוחד? אצלנו תשיגו גם מחיר טוב וגם איכות טובה.

מה לברר לפני התקנת קולט שמש

במאמרנו נדבר על התקנת קולט שמש מחיר ועוד. דודי שמש קיימים בגודל 120 ליטר ובגודל 150 ליטר. דוד השמש מחמם את המים באמצעות אנרגיית השמש, ה'קולט' הוא הלוח שמותקן בשיפוע, וכשמו, הוא קולט את חום השמש לתוכו, וכך המים מתחממים. כשפותחים את הברז בבית המים מוזרמים לתוך הדוד הענק ומשם הם זורמים לברז או למקלחת. עלות התקנת דוד מגלמת בתוכה גם את העבודה המאומצת של השרברב – הוא מטפס לגג, שם הוא צריך לעבוד בימי חמסין חשוף לחום הלוהט של הקיץ (כשהוא מתקין בקיץ), וכמובן שהמחיר גם תלוי בגודל הדוד. עד כאן להתקנה בגג שטוח ורגיל, התקנה על גג רעפים מייקרת את העבודה.

כשמתעניינים על התקנת קולטים צריכים לברר לגבי עמידה בזמנים, לגבי מקצועיות וכמובן לגבי מחיר. אצל מתקין דודים תוכלו גם לברר לגבי מערכות סולריות לייצור חשמל. מה עוד צריך לברר על מתקין הדודים? כשמזמינים את מתקין הדודים לאזור בעל לחות גבוהה או בסמיכות לים יש לברר אם הוא התקין בעבר באזור שכזה וכמובן להודיע לו שמדובר באזור בעל לחות גבוהה (ההבדל הוא בחומר שממנו עשוי הקולטן, שיהיה עשוי מפלדה שאינה מחלידה).

התקנת קולט שמש
התקנת קולט שמש

מה לבדוק אחרי התקנת קולטי שמש

ומה עוד? אם אין לכם הרבה שמש באזור, עליו להתקין זכוכית שקופה מאוד וכמובן שלא זכוכית כהה. מתקין העוסק בהתקנת קולטי שמש עליו להתמצא, לפחות התמצאות בסיסית, בשני נושאים באינסטלציה של הדוד ובחשמלאות של הדוד. אחרת, הדוד עלול לקצר. ואגב, טיפ: אם אתם רואים בחורף שהדוד לא פועל כראוי, וטכנאי אומר שצריך להחליפו, הזמינו דוד חדש כבר בחורף ואל תחכו לקיץ. המתקינים מתקשים לבוא בקיץ עקב החמסינים השוררים בגגות בימים אלו.

לאחר התקנת קולט שמש בדקו אם הכול תקין, קודם כל בבית, יש לבדוק שכל המערכת פועלת, שחיברו את הצנרת לדירה הנכונה ולא לשכן (כבר היו מקרים…), בדקו את לחצן הבוילר, ושאין נזילות מהדוד, לאחר כל הבדיקות תשלמו לו. מכאן ואילך האחריות לתחזוקה נכונה של הדוד מוטלת עליכם… שאלו את המתקין על תחזוקה נכונה, מניעת אבנית, שמירה על גוף החימום, על התרמוסטט, על מחיר שיפוץ חדר אמבטיה ועוד.

התקנת קולטי שמש
התקנת קולטי שמש

פעולות שימור אחר התקנת קולטים

יש חלקים בדוד שמומלץ לשמור עליהם. אם אתם רוצים דוד שהוא 'סוס עבודה' לכמה שנים טובות, מומלץ להתקין טיימר, כך הדוד לא יידלק לילות שלמים ולא יתבלה, וגם תחסכו הרבה כסף… שמרו על הצינור שבין הקולט לדוד. כמו כן מומלץ להתקין שסתום בטיחות ומסנן אבנית. עוד משהו שמומלץ לבדוק: האם השיפוע של הדוד מונח בזווית המומלצת על ידי היצרן, אם לא זה פשוט חבל… הוא לא יפיק לכם 100% תועלת ואז התקנת קולט שמש מחירו לא יהיה שווה את הכסף שהשקעתם בו.

אם אתם רוצים לקבל הצעת מחיר זולה, אספו הצעות מחיר מ-2-3 בעלי מקצוע, הודיעו לכל מי שאתם מבקשים ממנו שיש לכם הצעת מחיר נוספת או שאתם מתכוונים ללכת להצעות נוספות, ליצור מיני מכרז מה שיגרום לבעל המקצוע לתת לכם מחיר זול. אמנם יש מתקינים שהם מלכתחילה יותר זולים, אם אתם מכירים מישהו כזה שהוא גם מקצועי ואמין, אין שום עניין לברר סתם מחירים… כמו כן, ישנם מתקינים העוסקים רק בהתקנת קולטים, אולם לדעתנו עדיף להזמין מתקין דודים שהוא גם אינסטלטור, שיודע לעשות גם התקנת מקלחון פינתי ויכול לתת פתרונות יותר מערכתיים.

התקנת קולטים
התקנת קולטים

הזמינו אצלנו התקנת קולט שמש מחיר מיוחד

ולכל הדעות צריך שהמתקין יהיה איש מקצוע בתחומו. כשמזמינים מתקין דודים הנטייה היא לברר פחות, אולי בגלל שמדובר במתקן שמותקן מחוץ לבית אולי בגלל סיבות אחרות, אבל צריך להבין שבדיוק כמו שכשמזמינים איש איטום, אינסטלטור או גנן מבררים היטב לפני כן, כך גם לגבי מחיר תיקון ניאגרה סמויה, וכך צריך להיות גם בהתקנת קולטי שמש. דוד שמש שאינו מותקן כראוי יביא לכם בעיות רבות, באופן מידי או בעתיד הקרוב. הן בגוף החשמלי, הן בקולט עצמו על חלקיו – הזגוגית, הצנרת, המסגרת ועוד, והן במיכל.

בנוסף, צריך שהוא יציע לכם דוד שמש מחברה טובה, ולא מה שמשתלם לו יותר, ישנם חברות שמוכרות דודים ישנים שהיו כבר בשימוש, הבעיה היא שחלודה מצטברת שם, בררו זאת לפני, גם אם זה תקין, זה צריך לפחות להיות יותר זול. כמו כן, מתקין דודים לא מקצועי יכול לפגוע באיטום של הגג, גם את זה בררו, או בדקו אחרי ההתקנה, אם אכן האיטום נפגע בקשו ממנו לתקן את התקלה. אם המתקין מקצועי הבעיה מלכתחילה לא תיווצר. דברו אתנו על התקנת קולט שמש באופן מקצועי ובמחירים מצוינים.

התקנת קולט שמש במחיר
התקנת קולט שמש במחיר

מחפשים מומחה התקנת קולט שמש?

אינסטלטור בירושלים - ישי פוקס

אינסטלטור מומלץ מוסמך משרד העבודה מתמחה במתן מגוון פיתרונות מקצועיים אמינים ומתקדמים בתחום האינסטלציה.

 "אינסטלטוב" אינסטלטור מומלץ בירושלים, יותר אמין מ"יצאת צדיק"! ויותר פשוט מאתר מידרג!

5/5
Open chat
1
אני כאן לשירותך
שלום וברכה!
אני ישי פוקס לשירותך..
: )
Call Now Button